Home Voedselbosje Testersdreef

Wuustwezel
1/6/2024-30/11/2025
Steven Cant cant_steven@hotmail.com 0496 / 98 37 77

Op een braakliggend perceeltje van de gemeente Wuustwezel gaat buurtgemeenschap Testersdreef een voedselbosje aanplanten. Gezien de beperkte oppervlakte (150 m2) spreken we hier eigenlijk over een voedselbosrand. De buren zullen samen instaan voor zowel de aanleg als het onderhoud. De oogst kan gebruikt worden voor het jaarlijkse straatfeest. Zo ontstaat een groene hotspot in een verstedelijkte omgeving, wat gunstig is voor natuur en biodiversiteit. We werken nauw samen met de gemeente (als eigenaar van de grond) en Regionaal Landschap De Voorkempen (voor advies over het gebruik van inheemse plantensoorten).

Door het project in de kijker te zetten hopen we een stimulans te bieden aan anderen voor het opzetten van soortgelijke initiatieven.

Dankzij de steun van LEADER provincie Antwerpen wordt een groot deel van de kosten gesubsidieerd. Om het stukje eigen kosten te dekken worden in oktober 2024 2 benefietacties door de buurtgemeenschap georganiseerd.