Home Het kleine ontmoeten aan de schoolpoort
LEADER Kempen Oost

Het kleine ontmoeten aan de schoolpoort

Aan de achterkant van het schooltje werken ouders, leerlingen en omwonenden het pleintje uit tot een verkeersveilige ingang die zorgt voor meer inclusie en verbondenheid.

Gemeente Retie
LEADER Kempen Oost
Retie
1/7/2024 - 31/12/2025
Tinne Van Looy tinne.van.looy@retie.be 0479/ 75 08 85

Met ‘het kleine ontmoeten’ onthardt en vergroent het lokaal bestuur Retie, in samenwerking met de gemeentelijke basisschool en het Agentschap Integratie en Inburgering, het pleintje aan de achterkant van de gemeentelijke basisschool in het centrum. Via een participatietraject worden ouders, leerlingen en omwonenden betrokken, met bijzondere aandacht voor (al dan niet anderstalige) nieuwkomers, waardoor zowel het traject naar als de plek zelf en de activiteiten op de plek, zorgen voor meer sociale inclusie en verbondenheid. Door van de achterkant van de school een voorkant te maken, zullen meer mensen deze ingang gaan gebruiken, waardoor de verkeersveiligheid rond de schoolomgeving toeneemt.